Gedreven sta je voor de klas. Hoe zorg je dat jouw kwaliteiten tot zijn recht komen,  je jouw talent kunt laten stromen, enthousiasme overbrengt, bij jezelf blijft, grenzen stelt en energie overhoud aan het einde van een dag.

Je speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van kinderen of jongeren.
Als leerkracht moet je van alle markten thuis zijn en heb je een divers takenpakket: je moet lesstof overbrengen, leerlingen enthousiasmeren en motiveren, een klas managen, ouders informeren, voortgang vastleggen en samenwerken met collega’s.

Als leerkracht moet je jezelf laten horen en gebruik je de hele dag je stem. Natuurlijk richting kinderen of jongeren in je klas en hun ouders, maar ook naar teamleden, in vergaderingen, gesprekken en voorlichtingsavonden.

In de 3 middagen komen de volgende thema’s aan bod

1. Aandacht en begrenzing
Hoe kun je bij jezelf blijven als je voor de klas staat? We zijn al snel geneigd om af te stemmen, te reageren op onze omgeving, waardoor de kans groter wordt onszelf te verliezen waardoor we over grenzen heengaan. Dit leidt al snel tot innerlijke onrust. En onrust bij ons leidt tot onrust in de klas. Door middel van oefeningen en stembevrijding ervaar je hoe trouw blijft aan je eigen kracht.

2. Talent en moeiteloosheid
Wanneer je als leerkracht beter jezelf kunt blijven zul je meer gemak en plezier ervaren. Welke kwaliteiten, welk talent zet jij in. Waarin ben jij uniek? Zodra je je hiermee (weer) weten te verbinden sta je in je kracht voor de klas.

3. Bereid zijn en in actie komen
Wat is de opbrengst van de eerste twee middagen, wat weet je nu, waar zit je verlangen? Wat heb je los te laten? Wat moet gezien en gehoord worden? Welke beweging ga je maken.

Doel van de 3 middagen:
Nieuwe ervaringen opdoen leidt tot verandering, tot het anders aanpakken.
Als leerkracht doe je iedere dag je best voor je vak en zet je je in voor de ontwikkeling van je leerlingen. Naast het lesgeven heb je te maken met een enorme diversiteit aan taken en is communicatie over voortgang naar ouders toe belangrijk, in een tijd waar ouders steeds mondiger worden.

Het doel is het ontwikkelen van jouw innerlijk leiderschap. Deze ontwikkeling is direct gerelateerd aan je dagelijks werk. Je leert anders te kijken en om te gaan met werkdruk en stress.

Via de weg van stembevrijding doen we nieuwe ervaringen en inzichten op. Stembevrijding gaat over het verlangen om ruimte in te nemen, om jezelf te laten horen en gehoord willen worden. Iedere trainingsmiddag geven we uitleg over het thema en wisselen we onze inzichten en ervaringen uit. De oefeningen worden begeleid met piano.

Tip: veel van de oefening zijn ook uitstekend in de klas te doen met leerlingen.

Voor leerkrachten, onderwijsassistenten, locatieleiders en directieleden in primair en voortgezet onderwijs. Voor vakmensen uit het onderwijs die hun innerlijk leiderschap willen ontwikkelen en zo met plezier en energie hun werk kunnen doen.

Locatie:
Cultuurhuis Garenspinnerij, Turfsingel 34, 2802 BC Gouda

Dag en tijd:
Woensdagen van 13:15 – 17:30 uur

Data:
Woensdag 27 maart 2019, woensdag 3 april 2019, woensdag 10 april 2019

Deelname:
€ 255,00 inclusief BTW

Trainers:
Lambert Mutsaers
Jeanine Kouijzer, zie website Aandacht voor gezond zijn

Stap 1 van 3

33%

Wij kunnen deze training ook op locatie van uw school of onderwijsinstelling verzorgen. U kunt dan in één keer een heel team van medewerkers mee laten doen. Neem contact op voor de mogelijkheden.